Saturday 9 June 2012

Lanjutan Concatenation Operator

Sekarang anda perlu lihat contoh-contoh berikut untuk lebih memahami bagaimana menggunakan Concatenation Operator dalam kod arahan PHP.

Contoh Concatenation Operator sebelum ini;

  1. <?php
  2. $agama   = "Islam" ;
  3. $jantina = "lelaki" ;

  4. echo $agama . " " . $jantina;
  5. ?>

Paparannya adalah;

Islam lelaki

Untuk memasukkan perkataan lain, anda boleh lihat contoh-contoh di bawah;

Contoh 1;

  1. <?php
  2.   
  3. $agama   = "Islam" ;
  4. $jantina = "lelaki" ;

  5. echo "Agama saya " . $agama;
  6.   
  7. ?>

Paparannya adalah;

Agama saya Islam

Contoh 2;

  1. <?php
  2.   
  3. $agama   = "Islam" ;
  4. $jantina = "lelaki" ;

  5. echo "Agama saya " . $agama . ", " . $jantina;
  6.   
  7. ?>

Paparannya adalah;

Agama saya Islam, lelaki

Contoh 3;

  1. <?php
  2.   
  3. $agama   = "Islam" ;
  4. $jantina = "lelaki" ;

  5. echo "Agama saya " . $agama . ", "."Jantina saya ". $jantina;
  6.   
  7. ?>

Paparannya adalah;

Agama saya Islam, Jantina saya lelaki

0 comments em “Lanjutan Concatenation Operator”

Post a Comment

 

Belajar PHP Mysql dalam Bahasa Melayu Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger